test

REGULAMIN

Zasady ogólne

1.1. Dołączając do Społeczności serwera Pandemic (serwer gier lub Discord), potwierdzasz, że przeczytałeś, zrozumiałeś i zgodziłeś się przestrzegać ustanowionych w niej zasad. Nieprzestrzeganie ich spowoduje podjęcie działań dyscyplinarnych.

1.2. Kary związane z każdym naruszeniem przepisów podano w nawiasach. Są to jednak tylko zalecane wytyczne i mogą zostać zmniejszone lub zwiększone przez weryfikującego członka personelu w zależności od powagi naruszenia.

1.3. Wiele wykroczeń pociąga za sobą konsekwencje. Za podobne, powtarzające się wykroczenia kary będą coraz bardziej surowsze.

1.4. Członkowie społeczności muszą zawsze postępować z szacunkiem do siebie nawzajem. Obejmuje to między innymi; zastraszanie, nękanie, prowokacja, obrażanie, uprzedzenia i dyskryminacja. (48-godzinny ban)

1.5. Oszukiwanie, wykorzystywanie mechanik gry, stream sniping, korzystanie z oprogramowania innych firm lub w inny sposób czerpanie korzyści z jakichkolwiek obecnie znanych i nieznanych niedoskonałości lub usterek na którejkolwiek z naszych platform usługowych jest niezgodne z zasadami. (Perm ban)

1.6. Jeżeli chcesz uniknąć podszywania się pod Twoją osobę lub szybciej uzyskać wsparcie techniczne, zaleca się korzystanie z takiego samego nicku w grze i na Discordzie.

1.7. Nie podszywaj się pod członka personelu lub innego gracza wewnątrz lub na zewnątrz Społeczności. (48-godzinny ban)

1.8. Administracja zastrzega sobie prawo do wydalenia dowolnego członka Społeczności z dowolnego powodu, który zostanie uznany za konieczny i który nie jest wyraźnie określony w przepisach, a może być uznany za działający na niekorzyść Społeczności.

1.9. Próby unikania banów przy użyciu kont alt lub innych metod może skutkować banem perm, a administratorzy zastrzegają sobie prawo do banowania dowolnych/wszystkich powiązanych kont. To samo tyczy się próby ominięcia zasady za którą należy się niższa kara.

1.10. Grożenie, planowanie lub przyznawanie się do łamania zasad również może grozić banem i zależy od decyzji Administratora.

1.11. Otrzymanie bana w grze równoznaczne jest z otrzymaniem bana na Discord i vice versa.

1.12. W przypadku gdy któryś z punktów regulaminu wydaje się niejasny, zanim zinterpretujesz go po swojemu - zapytaj. W innym przypadku Twoja interpretacja może działać na Twoją niekorzyść.

1.13. W przypadku gdy coś nie jest ujęte w niniejszym regulaminie a wydaje Ci się, że może to naginać zasady, to w momencie wystąpienia takiego zdarzenia skontaktuj się niezwłocznie z administracją celem wyjaśnienia sytuacji, a jeżeli administracja nie odpowiada - wstrzymaj się od podejmowania dalszych działań.

1.14. Administracja zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w niniejszym regulaminie.

2. Serwer gry

2.1. Zasady ogólne
2.1.1. Jest to serwer typowo PvP nie posiadający reguł dotyczących Kill On Sight. Jednak zachęcamy graczy do wypróbowania innych możliwości rozgrywki, takich jak odgrywanie ról, branie zakładników czy oblężenia baz.

2.1.2. Zalecamy korzystanie z oprogramowania do nagrywania podczas gry. Materiał będzie można wykorzystać jako dowód podczas zgłoszenia potencjalnego naruszenia przepisów.

2.1.3. Zasady z pkt 1.4 i 1.7 w grze również mają swoją moc.

2.2. Stawianie struktur
2.2.1. Za bazę uznawana jest każda bezpieczna konstrukcja, naturalna lub zbudowana, z co najmniej jedną formą mechanizmu blokującego (Codelock/Combination Lock) na każdym wejściu lub wyjściu.

2.2.2. Strefy wojskowe, takie jak np. Lotnisko Północno-Zachodnie, Koszary Zielenogorsk, Tisy, Stary Sobor, Myszkino i Pawłowo oraz inne budowle w których znajduje się spawn militarny, są miejscami wyłączonymi z budowy, to samo tyczy się Posterunków Policji i Szpitali. Obejmuje to użycie dowolnej mechaniki budowania do blokowania ścieżek innych graczy. (24-godzinny ban i usunięcie struktur)

2.2.3. Baza musi posiadać przynajmniej jedną drogę dostępu która umożliwi uczciwy rajd. Nie wolno jej blokować przy użyciu namiotów lub jakichkolwiek przedmiotów, których nie można usunąć. Jeśli taki element zostanie znaleziony, zostanie usunięty. (24 godzinny ban)

2.2.4. Używanie przedmiotów, takich jak ogniska, zestawy ogrodzeń, zestawy wież strażniczych lub inne trudne do zobaczenia przedmioty, które powodują zatrzymanie pojazdów lub podróżujących graczy, są niezgodne z zasadami. (24 godzinny ban)

2.2.5. Obowiązuje zakaz stawiania wież jedna na drugiej, a każda z nóg wieży musi znajdować się na stabilnym podłożu.

2.3. Rajdowanie baz
2.3.1. Uzyskiwanie dostępu do bazy poprzez wspinanie się na nierealistyczne rekwizyty(lewitujące ogniska, akumulatory, koła itp), nierealistyczne wspinanie się po graczach (powyżej 3 jeden na drugim), przeciskanie się przez ściany budynków i namiotów, drzwi, bramy oraz płoty wybudowane przez gracza(tyczy się to również ich ram), jest całkowicie niezgodne z zasadami.

2.3.2. Dozwolone przedmioty to beczki, skrzynki, pojazdy, struktury wybudowane przez gracza, przedmioty do rajdów.

2.3.3. Nie wolno podczas rajdu ustawiać przedmiotów powyżej dwóch poziomów oraz korzystać z przedmiotów które nie utrzymałyby wagi człowieka(np improwizowany namiot).

2.3.4. Wykorzystywanie mechanik gry, które mają na celu uzyskanie w sposób nieuczciwy dostępu do bazy, jest surowo zabronione. (perm ban)

2.3.5. Jeśli uzyskasz dostęp do Bazy innych graczy, nie możesz się wylogowywać ani rozłączać w jej wnętrzu. Wyjątkiem od tej zasady jest zastąpienie wszystkich mechanizmów blokujących w bazie własnymi lecz tylko w sytuacji gdy jest to baza nieużywana powyżej 4 dni(poproś - sprawdzimy w logach). (24 godzinny ban)

2.3.6. W przypadku wystąpienia jakichś podejrzeń odnośnie braku legalności rajdu wskazane jest posiadanie materiału dowodowego(nagranie lub screenshoty) z miejsc/sytuacji mogących budzić wątpliwości tj. konstruowanie budowli przeznaczonych do rajdu, usuwania zabezpieczeń(oprócz korzystania z piły do rajdu), dróg wejścia i wyjścia z bazy. W przypadku wątpliwości a braku materiału dowodowego sytuacja może skończyć się banem.

2.4 Zasady walki
2.4.1. Definicja terminu Combat Log jest następująca: wylogowywanie się lub w inny sposób odłączanie się od serwera w celu uniknięcia starcia, śmierci lub innej formy wrogości.

2.4.2. Wylogowanie jest niezgodne z zasadami gdy ma miejsce w ciągu 15 minut od trafienia przeciwnika lub otrzymania obrażeń. (24 godzinny ban)

2.4.3. Musisz odczekać 15 minut przed zalogowaniem się jeśli zamierzasz podjąć walkę z tym samym oponentem lub musisz zaatakować innego gracza. (24 godzinny ban)

2.4.4. Wykorzystywanie ułomności gry dzięki którym można patrzeć przez ściany lub wykorzystywanie miejsc gdzie znikają tekstury budynków - surowo zabronione(perm ban)

2.4.5. W przypadku konieczności przelogowania w trakcie walki np z powodu jakiegoś buga postaci/broni niezbędne jest nagranie/screen z wystąpienia danego zdarzenia. W przypadku niemożności wykonania takiego dowodu konieczne jest oddalenie się z walki na dystans minimum 300m.

2.4.6 W przypadku crashu gry w trakcie walki niezbędne jest udowodnienie tego posiadaniem crashloga. By go odnaleźć należy wejść do katalogu znajdującego się pod ścieżką: C:\Users\nazwa_użytkownika\AppData\Local\DayZ. Katalog Appdata domyślnie jest ukryty, może być konieczne włączenie pokazywania ukrytych plików i folderów.(nie dotyczy crashu całego servera)

3. Discord

3.1. Zasady ogólne
3.1.1. Nie zakłócaj działania Discorda i serwera. Przykłady tego obejmują: spamowanie tekstem, obrazem i reklamą. (12-godzinny ban)

3.1.2. Treści pornograficzne lub cokolwiek innego co podpada pod NSFW(https://www.miejski.pl/slowo-NSFW), jest surowo zabronione. (Perm ban)

3.1.3. Nie publikuj linków do innych Discordów serwerowych ani ich nie reklamuj; to trochę nieładnie. (perm ban)

3.1.4. Nie zapraszaj żadnych botów. (24-godzinny ban)

3.1.5. Ogranicz publikowanie animowanych zdjęć na każdym kanale. Z wyjątkiem własnego prywatnego czatu klanu. (24-godzinny)

3.1.6. Nie możesz dyskutować o lokalizacji graczy oraz bazy graczy, która nie jest twoją; starajmy się ograniczać interakcje z gry jedynie do gry. (24-godzinny ban)

3.1.7. Jeśli masz pytanie dotyczące gry lub czegokolwiek innego, co chciałbyś wiedzieć, nasza niesamowicie kompetentna społeczność prawdopodobnie będzie wiedzieć znacznie więcej niż my! Skorzystaj z działu #help-chat, odpowiedź której szukasz może już znajdować się na kanale, więc spróbuj najpierw jej tam poszukać (Discord posiada opcję "Szukaj"). Jeśli nie znajdziesz - zapytaj, ktoś na pewno Ci pomoże! Jeśli jednak potrzebujesz pomocy członka personelu załóż ticket. Po założeniu kontynuuj swoją dzienną rutynę cierpliwie czekając, aż dotrzemy do Twojego ticketu. Wiemy, że czekasz.

3.2. Zwroty
3.2.1. Należy pamiętać, że administratorzy nie mają obowiązku rekompensaty za usterki pojazdu, pojazdy są używane na własny koszt i nie zostaną zrekompensowane. Zostałeś ostrzeżony.

3.2.2. Sprawa nigdy nie wydaje się śmieszna gdy chodzi o stratę itemów, dlatego proponujemy rekompensatę za niektóre straty, których w ogóle nie można było uniknąć. Zanim zaczniesz czytać ten wątek, zadaj sobie pytanie, czy ta strata oznacza dla mnie coś dużego? Jeśli nie, to proszę zaoszczędzić personelowi czasu, nie wysyłając prośby o odszkodowanie. Prośby składamy oczywiście przez tickety.

3.2.3. Lista poprawnych przyczyn odszkodowania:

3.2.3.1. Stałeś się ofiarą łamania zasad przez innego gracza, po przesłaniu i zaakceptowaniu raportu (raport gracza musi zostać najpierw zaakceptowany, zanim będzie można uzyskać za to rekompensatę; szczegóły składania w Sekcji 3.3)

3.2.3.2. Zamykanie serwera niezapowiedzianie (ataki DDoS lub po prostu awaria serwera).

3.2.3.3. Ogólne problemy z serwerem (skrypt serwera nie działa poprawnie lub coś z tym związanego).

3.2.3.4. Ktoś wykorzystał usterki mechaniki DayZ. 3.2.4. Lista niepoprawnych przyczyn odszkodowania:

3.2.4.1. Problemy po stronie klienta (jeśli gra się zawiesi lub coś pójdzie nie tak po twojej stronie).

3.2.4.2. Kick z sensownego powodu (jeśli zostaniesz wyrzucony z powodu zbyt wysokiego pingu lub trollowania).

3.2.4.3. Ogólna utrata przedmiotów z powodu niewłaściwej synchronizacji gry np. manipulowania ekwipunkiem na kilka minut przed restartem.

3.2.4.4. Straty wynikającej z zaplanowanego ponownego uruchomienia (śledzenie harmonogramów ponownego uruchamiania to twoje własne zadanie).

3.2.4.5. Nie rekompensujemy za coś, co potencjalnie mogłeś zyskać, rekompensujemy tylko rzeczywistą stratę (jeśli masz skrępowanego gracza i serwer ulega awarii, nie zrekompensujemy potencjalnego sprzętu, z którego mógłbyś go ograbić).

3.2.4.6. Nie rekompensujemy za usterki latających pojazdów, ten problem jest zbyt powszechny na większości serwerów i zwykle nie rekompensowany. Z tego powodu nie poleca się też stosowania aut do przechowywania itemów.

3.2.5. Jeśli Twojego problemu nie ma na liście powyżej, skontaktuj się z dowolnym członkiem personelu i poproś go (nikt nie lubi odgrażania się i takie sytuacje będą z góry skazane na porażkę) może coś da się wymyślić. Dla większości z nich istnieje jednak bardzo prosta wytyczna - czy winna jest gra, czy serwer?.

3.2.6. Wnioski o odszkodowanie nie będą rozpatrywane, jeśli incydent miał miejsce ponad 2 dni temu.

3.2.7. Każdy z nas ma swoje własne życie w którym zawsze coś się dzieje a serwer nie jest pracą tylko hobbystyczną chęcią dania nam wszystkim możliwości spotkania się na Czarnorusi, więc nie oczekuj, że twoje żądania odszkodowania zostaną rozpatrzone natychmiast. Może minąć kilka dni, zanim prośba o odszkodowanie zostanie rozpatrzona i zaakceptowana / odrzucona. Szanuj, że robimy wszystko, co w naszej mocy, tak szybko, jak to możliwe, więc nie wysyłaj spamu do żadnego personelu o szybsze rozpatrzenie twojego żądania ani nie podbijaj w samym tickecie.

3.2.8. Szanuj, że administratorzy mają ostatnie słowo w tej sprawie i musisz zaakceptować każdy werdykt jaki wymyślą. Nieakceptowanie ostatecznego zdania administratora i zawracanie mu głowy może skutkować banem. Jesteśmy tutaj, aby pomóc wszystkim i dać z siebie wszystko, ale nie jesteśmy Twoimi sługami.

3.2.9. Jedynym sposobem, w jaki możemy być pewni, że Twoje roszczenia są prawdziwe, jest dostarczenie nam niezbędnych dowodów na poparcie Twojej sprawy. Dowody są koniecznością i będziemy musieli odrzucić wszystkie wnioski o odszkodowanie bez dostarczenia wystarczających dowodów. W szczególnych przypadkach pełny dowód nie będzie potrzebny (w takich przypadkach potrzebujesz zdjęcia swojego ekwipunku lub czegoś podobnego).

3.3. Zgłoszenia naruszeń
3.3.1. Zabijanie przez innych graczy, którzy naruszali zasady, również nie jest śmieszne i dołożymy wszelkich starań, aby nasza społeczność była jak najczystsza od takich ludzi. Gracz może zgłosić ticket najlepiej po tym, jak sam spróbuje rozwiązać problem, kontaktując się z nimi. Pamiętaj, że zasoby personelu są ograniczone, a każdy raport, którego nam oszczędzisz, daje nam więcej czasu na pracę nad nowymi treściami i innymi fajnymi rzeczami dla Ciebie!

3.3.2. RAPORTY NIE BĘDĄ PRZEGLĄDANE, JEŻELI ZGŁOSZONY INCYDENT JEST STARSZY NIŻ 2 DNI

3.3.3. Zasady w kwestii cierpliwości i ostatniego słowa z Sekcji 3.2 mają tutaj również swoją moc

3.3.4. Jedynym sposobem, w jaki możemy być pewni, że Twoje roszczenia są prawdziwe, jest dostarczenie nam niezbędnych dowodów na poparcie Twojej sprawy. Dowody są koniecznością i będziemy musieli odrzucić wszystkie raporty niezawierające wystarczających dowodów. Istnieje również kilka zasad dotyczących tego, co uważa się za ważny dowód, a co nie.

3.3.5. Wymagania dotyczące dowodów wideo:
3.3.5.1. Minimalna długość 5 minut (może być krótsza, gdy dowody są wystarczająco jasne).

3.3.5.2. Dźwięk musi działać, nie wycinaj Teamspeak/Discord ani dźwięku w grze.

3.3.5.3. Jakość musi być wystarczająco przyzwoita, aby czytać nicki na czacie.

3.3.5.4. Nie jest edytowany, chyba że specjalnie o to poprosi członek personelu. 3.3.6. Wymagania dotyczące dowodów zrzutów ekranu:

3.3.6.1. Zrzut ekranu wysokiej jakości.

3.3.6.2. Również nie edytowany w żaden sposób.

3.3.6.3. Musi mieć korelacje w odniesieniu do raportu.

3.3.7. Zachowaj dojrzałość w swoim raporcie, nie akceptujemy w nim żadnego wulgarnego języka. Oczekujemy, że okażesz szacunek i nie napiszesz niczego, czego nie powinieneś. Twoje zgłoszenie musi być po prostu przejrzyste i nikogo nie obrażać. Jeśli zgłoszenie jest wystarczające, zgłoszony gracz zostanie odpowiednio potraktowany, więc nie musisz mu potem dokładać np na Discordzie.

pl_PLPolish
en_GBEnglish pl_PLPolish