Mechaniki
– czasy wielu czynności zostały uzależnione od narzędzia którym są wykonywane(np. młotek buduje szybciej niż mały toporek a ogień rozpala się szybciej zapalniczką niż świdrem ogniowym)
– oświetlenie nocne zostało wypośrodkowane pomiędzy dwoma oryginalnymi ustawieniami
– dostęp do attachmentów pojazdów możliwy jest z większego dystansu a same pojazdy nie zadają obrażeń przy wsiadaniu
– brak wskaźników i modowanej mapy a ta oryginalna w grze nie wyświetla interface’u(dzięki temu można obejrzeć jej zmodyfikowaną grafikę)
– paczki nasion mają zmniejszoną zawartość a same warzywa nie dają nasion
– brak możliwość montażu codelocków na namiotach
– brak możliwości jedzenia gdy twarz jest zakryta
– jednak gdy twarz jest zakryta nie widać pary z ust
– zwiększona odporność aut przy uderzeniach, jednak uderzenia w zombie i zwierzęta mogą je uszkadzać
– zmniejszone zużycie wszystkich typów butów (włącznie z tymi z modów)
– zmniejszone zużycie rękawiczek podczas zjazdów z drabinek
– możliwość dzielenia i łączenia lekarstw
– większość przedmiotów pojawia się w losowym stanie, zatem dodano też możliwość łączenia zestawów naprawczych(nie można ich jednak dzielić)
– lekki tweak metabolizmu(zmniejszone zużycie spoczynkowe, zwiększone przy sprincie)
– ogólny metabolizm jest wolniejszy z powodu mniejszej ilości jedzenia
– delikatnie zmniejszone tempo regeneracji krwi oraz bardziej uzależnione od statusów(jedzenie i picie) tzn im mniej gracz najedzony/nawodniony tym wolniej regeneruje się krew natomiast gdy ma pełne powyższe statusy regeneruje się ona delikatnie szybciej
– ta sama zależność tyczy się regeneracji życia tj. im mniej krwi tym wolniej regeneruje się życie.
– w zamian za powyższe zmniejszone zostało tempo spadku ilość krwi przy zranieniach
– jako ciekawostkę – zwiększone tempo porostu brody – każdemu wydawało się to dziwne by zarastać jak Rumcajs w ciągu jednej doby serwerowej, zostało to więc zwiększone do około 6-7dni.
– postać nabywa doświadczenia – im dłużej przebywa w radiacji tym ma na nią większą odporność, im więcej biega tym wzrasta jej ogólny poziom staminy, a gdy poluje na zwierzynę, z czasem pozyskuje z niej więcej mięsa
– spawn kluczowych przedmiotów (codelocki, sledgehammery do budowy masztów flagowych, sprzęt do rajdów) tylko w tierze trzecim.
– statusy spadają nam trochę wolniej i nie trzeba w przeciągu paru godzin zjadać samemu całej krowy lub dwóch. Zmniejszono ilość pożywienia pozyskiwanego ze zwierząt oraz upraw, na mapie trudniej o puszki z jedzeniem. Reasumując trudność znalezienia jedzenia jest wprost proporcjonalna do wolniejszego spadania statusów co daje nam w miarę dobry i realny balans.
– możliwość obracania obalonych pojazdów kluczem (Wrench)
– zatyczki do uszu pod przyciskiem „N”
– możliwość sporządzania notatek na papierze
– dopasowana pogoda do stylu serwera(rzadziej świeci słońce, częściej jest szaro i ponuro)